Tänd ett ljus för barnen

Några bilder från ljusmanifestationen i stadsparken ikväll. Är så glad att så många duktiga barn har varit med och tillverkat ljuslyktor på sina förskolor. Tack alla fantastiska barn.
Den här ljusmanifestationen görs för er skull. För att visa att ni betyder så mycket för vår stad.
för 25 år sedan undertecknades FNs barnkonvention. Denna ljusmanifestation är ett sätt att uppmärksamma det.

Igår skrev jag och Emma Henriksson i vlt om FNs barnkonvention. Det är dags att den blir lag på rikgit. Barn behöver bli mer synliga och deras rättigheter behöver uppmärksammas mer.


Dagen i övrigt innehöll ett verksamhetsbesök på Bäckby Norra Förskola. Tack Monica. Bäckby Norra är en fantastiskt fin förskola med duktig personal. Det är viktigt för mig som heltidspolitiker och ordförande i Förskolenämnden att vara ute mycket i verksamheterna.

Jag blev lite bedrövad idag när jag läste tidningen. Jag tycker inte om när media hänger ut enskilda personer. I detta fall en förskolechef. Oavsett vad man tycker om ett agerande eller hur en chef har varit eller ska vara så är det inte ett värdigt handlande. Personprocesser ska skötas internt av verksamheten och inte i tidningen. De skriverier som varit de senaste dagarna bidrar inte till något positivt överhuvudtaget. 

Kommentarer