Budgeten har fallit i riksdagen

Regeringens budgetförslag har fallit. Alliansens budget har gått igenom i riksdagen.
Stefan Löfven har utlyst ett extra val den 22:e mars. Jag vet inte om han hade kunnat gjort något annorlunda i detta läge?
Sverige måste regeras!
Det blir det 3:e valet på 10 månader. Det är ganska ansträngande för ett mindre parti.

Jag tycker att man skulle göra som vi gjort i Västerås.Skapa en majoritetsregering över blockgränserna. Jag trior att blockpolitik riskerar att bli fördummande. tycker att det är lite tråkigt att partierna direkt går ut och säger att vi går till val som en allians. Vi borde gå till val som ett kristdemokratiskt parti med möjlighet att regera i olika konstellationer. Det viktiga är inte exakt vilka vi regerar med utan politikens innehåll.-

Ja vi är för valfrihet! Ja vi är för att föräldrar är de viktigaste personerna för barnen. Ja vi är för mångfald och en generös asylpolitik. Ja vi är för en värdeorienterad politik där människovärdet är bättre än penningvärdet,

Det är viktigt att våga sticka ut och inte drunkna i en valrörelse. Bättre ibland att ha lite crazy, galna idéer än att vara så urvattnad att man blir ointressant. det är givetvis bra att vara förberedd innan ett val på att ta över regeringsmakten men det är rätt ointressant att profilera det för väljarna innan. Väljarna vill veta att man är regeringsdugligt men vill samtidigt se tydliga skillnader mellan partier. När alternativen blir för lika så blir det mycket svårare att välja.

Idag har vi haft kommunstyrelse nästan hela dagen. På fm var det utbildning och på em sammanträde.
Jag var dock tvungen att gå några minuter tidigare från kommunstyrelsen eftersom jag var bokad på ett annat sammanträde. Det är svårt ibland när det krockar. Det blev i alla fall bra och jag kan glädjande meddela att Medborgarhuset i Tillberga får en julklapp på 100 000.





Kommentarer