Hägglund vågar ta diskussionen

På DN debatt idag skriver Kristdemokraternas partiledare följande

http://www.dn.se/debatt/sa-kan-vi-minska-kostnaden-for-flyktingmottagandet/

Det är viktigt att våga lyfta debatten till att inte handla om för eller helt emot invandring. Göran Hägglund gör en klok analys och har tre väl avvägda förslag i sin artikel. 

Idag är jag i riksdagshuset och har lite möten med olika människor. Viktigt att få lite omvärldsspaning och komma med input från Västerås till de som verkar nationellt. 
Har hittills mött två partiledare idag. Både min egen och Folkpartiets. På 90 talet satt vi i Stockholms fullmäktige tillsammans och satt i Utbildningsnämnden tillsammans. Han såg väl inte helt nöjd ut när jag berättade om vårt samarbete i Västerås. Men samtidigt tror jag att han förstår att situationen är annorlunda lokalt mot i riket. 

Just nu sitter jag och väntar på Roland Utbult som sitter i socialförsäkringsutskottet. I hans knä landar en del av förslagen i dagens artikel. Det blir spännande att höra hans reaktion. 

Kommentarer