Hur svårt kan det vara?

Efter en lång mötesdag är det skönt att dra på sig mysbyxorna och krypa upp i soffan en stund. 

Idag började dagen med ett frukostmöte på Scandic hotell. Tillsammans med näringslivskontoret så träffade vi företagare som verkar i området ängsgärdet i Västerås. Ängsgärdet är ett spännande utvecklingsområde. Det finns planer på att bygga 1700 lägenheter i det området. Företagarna kom med bra inspel om såväl parkeringar som kollektivtrafik. 

Efter mötet besökte vi Karin Röding som är rektor på Mdh. Det var bra att få en uppdatering om högskolans utmaningar. Vi har ett gott samarbete mellan kommunen och högskolan. 

Lunchen blev ett möte med kommundirektören.

Efter lunchen träffades vi i en arbetsgrupp för att börja planera för hur vi ska uppmärksamma barnkonventionen i förskolan och hur vi kan bli ännu bättre på att göra barnkonsekvensutredningar.

Efter ett privat ärende så avslutades dagen med intervju av skl om kommunkompassen. Kommunkompassen är ett utvärderingsverktyg för att utvärdera en kommuns kvalitetsarbete samt styrning och ledningsfunktioner. Västerås har som mål att bli årets kvalitetskommun 2015. 

För övrigt så skrev jag för flera månader sedan om min kamp om att få kisskydd utskrivna. Tror ni att det har hänt något? Nej vi är fortfarande tillbaka på ruta noll. Har tröskats genom vårdapparaten men resultatet är att jag måste börja om. Hur svårt kan det vara? Jag vet inte hur många arbetstimmar jag har ägnat åt detta eller hur många olika instanser som varit inblandade men fortfarande har vi inte fått några engångsskydd,...är det landstinget i ett nötskal? 

Kommentarer