Födelsedag

Idag firar jag att jag överlevt mitt första år som 40+. Jag älskar att fira födelsedagar och nyårsaftnar. Det är dagar som symboliserar att man får en andra chans. Ett tillfälle att starta något nytt i det nya år som kommer.
Efter det som hände mig den 15 december 2011 så är födelsedagen ännu mer viktig. Det har blivit en symbol för livet och hur tacksam och glad jag är över att få leva.
Idag fick en partikamrat och vän sluta sina dagar. Hon blev bara 45 år. Återigen var det den förhatliga sjukdomen cancer som tog hennes liv. Det var ett snabbt förlopp. Cancer i levern. Så tragiskt och så hemskt. Tre fina tjejer har nu förlorat sin fina mamma.

Ibland blir jag också rädd för att då. Rädd för att jag själv ska drabbas av den där hemska sjukdomen. Inte så att jag går och tänker på det varje dag med när man får ett sånt besked som idag så kan rädslan ibland komma över mig. Jag vill leva. Jag är oerhört tacksam för livet.

Jag bjöd på tårtor idag på jobbet. Det var trevligt och uppskattat. Fick en bukett tulpaner av mina fina kollegor.

Jag hade också förmånen att ta emot en grupp med franska ungdomar idag i stadshuset. Det var trevligt.

Idag blev det offentligt också att Västerås är en av finalisterna i Earth hour city challange. Du kan gå in och rösta på Västerås på www.welovecities.org/vasteras Den 17 mars presenteras vinnaren.

Kommentarer