Se det snöar...

I måndags snöade det rejält här i Västerås. Jag måste erkänna att jag trots att jag är ett januaribarn inte tillhör dem så är så värst förtjust i vintern. För min egen del får det gärna bli vår och sommar nu.

I helgen som gick blev Anna Kinberg Batra vald till Moderaternas nya partiledare. Stort Grattis till dig Anna. Jag hade förmånen att vara riksdagskollega med Anna från 2000-2002 så jag vet att hon är en duktig, engagerad och kompetent politiker. Det blir intressant att följa Moderaternas fortsatta utveckling.

Idag har det gått  cirka 100 dagar sedan regeringen tillträdde. Utbildningsminister Gustaf Fridolin sa i valrörelsen och när han tillträdde att det skulle ta honom 100 dagar att vända skolutvecklingen. Så Grattis alla svenska skolor. Att han har lyckats med den bedriften är imponerande samtidigt som han inte har lagt några propositioner alls sedan han tillträdde utöver budgeten då som riksdagen valde att inte stödja.

I Västerås diskuterar vi parkeringsfrågan som allra mest. Vi har ett förslag som är ute på remiss som innebär att vi gör parkeringsnormen mer flexibel. Det blir spännande att läsa remissvaren sen. Det finns många som har åsikter om parkeringar. För Kristdemokraternas räkning har vi en kväll om parkeringsfrågan på vårt kansli den 19 januari. Det är öppet för alla som vill vara med och diskutera frågan. Klockan 18.30 på Västgötegatan 2

Igår hade jag förmånen att besöka två förskolor i Västerås. Norra Vallby och Erikslunds förskola. Stort tack för bra diskusioner och ett trevligt besök.



Kommentarer