Ompröva inställningen till kloning?

Ibland skulle man vilja klona sig.Det finns mycket bra saker soch möten som man skulle vilja delta i men som krockar med varandra. I morse var ett sådant tillfälle. Ett inbokat verksamhetsbesök krockade med ett intressant fruktostmöte. Sånt händer. För mig går då verksamhetsbesök före i 9 fall av 10.

Jag besökte Tortuna förskola idag. En av våra landsbygdsförskolor. Ett intressant och trevligt besök. Tack Tiina och din fina personal för det. Som ordförande i en nämnd är det viktigt att vara ute i verksamheterna. Att inte enbart sitta på möten och fatta beslut utan också se att de beslut som fattas får konsekvenser.
Vi har en väldigt bra kommunal förskola i Västerås. Jag är glad ochstolt varje gång jag är ute på besök. Visst finns det utmaningar också men vi har duktiga medarbetare och duktiga chefer. Ikväll ska jag strax iväg på ett dialogmöte med förskolecheferna tillsammans med nämnden.

Eftermiddagen idag har tillbringats på ACC Aros Congress Center. En av Sveriges i särklass bästa konferensanläggningar. Har ni ännu inte testat att förlägga en konferens där så gör det. Super personal och mat i världsklass! (Nu får jag nästan börja ta betalt per ny konferensbokning :-) )

Länsstyrelsen och VKL stod som inbjudare till eftermiddagen. RUP i omvärlden var rubriken. Det handalde om vår regionala utvecklingsplan och hur den står sig i förhållande till vår omvärld. Speciellt fokus på EU och dess regionalstöd och strukturfonder. Svaret är att ja vi ligger i framkant. De prioriteringar som dessa stödfonder gör är i mångt och mycket överrensstämmande med de satsningar som vi vill göra på regional utveckling.


Imorgon fyller en av världens bästa killar 6 år. Jag är så stolt och glad över dig!Du berikar mitt liv.

Kommentarer