Pudel! Förlåt alla fritöser...

Idag kom det en dementi från polisen. Tydligen var den person som pratade igår inte helt uppdaterad på förundersökningen. Fritösen var bara en dimmridå. Jag vill därför till alla Sveriges fritöser som tagit illa vid sig av mitt tidigare blogginlägg be om ursäkt.
Vad som orsakade branden vill polisen inte säga i nuläge. De säger att de har några förhör kvar att göra. Brandmyndigheten säger att köket var den del som hade klarat sig bäst så där tror de inte att branden startade. Allt enligt Eskilstuna kuriren måste jag tillägga.
Vi får väl vänta och se tills vi får den officiella versionen av vad som faktiskt hände.

Idag har jag haft samrådsmöte med det finska förvaltningsområdet. Det är spännande för mig som itne kan ett ord finska. Viktigt samråd om förskole, kultur och äldrefrågor.Det finns ett stort engagemang för att bevara det finska språket och kulturen. En hel del spännande evenemang är på gång bland annat under Cityfestivalen.

Imorgon är det beredningsutskott för förskolenämnden och sedan kulturting på ACC. Det handlar om språket. Det ser jag fram emot.

Kommentarer