Första kvinna

igår kväll tillkännagav Hillary Clinton sin kampanj för att bli USAs nästa president. Hon har chansen att bli den första kvinnan. Det är spännande. Jag kan för dåligt vad hon står för så jag får återkomma om det.
En kvinna i amerikansk politik som jag verkligen gillar är Condolezza Rice. Hon var tidigare utrikesminister. Hon skulle kunna bli en värdig motståndare till Hillary. Nu vet jag inte om hon har några sådana planer öht. Den som lever får se.

För övrigt kan jag bli något trött på när vissa ska göra sig till tolk för vad de tror att jag tror på. Jag har varit med så länge att det mesta skakar jag av mig. Vissa saker är riktigt underhållande. När jag blev aktiv i KDU så skickades det ut ett medlemsbrev i Uppsala där de varnade för den där liberala kvinnan som lever i synd. Jag var då nybliven sambo med KDUs förbundssekreterare.
Några år senare skriver jag under en artikel tillsammans med några och då stämplas jag som höger och värdekonservativ. Minns knappt vad artikeln gällde.
För ett par månaders sedan fick jag höra att jag är svårplacerad.
Ja ni förstår tt man kan bli förvirrad av mindre 😀 men jag bjuder på det.
Jag vet vad jag tror på både i min privata trosuppfattning och. i politiken. Jag hoppas att det inte är någon allmän uppfattning om att jag är otydlig. Hojta till om något är oklart så kan jag förtydliga det.


Kommentarer