En världslig sak..

Fick en stund över idag och hann då fixa naglarna vilket var välbehövligt. 

Jag testade en ny salong och hon var jätteduktig. Att det var nästan halva priset mot förra gången gjorde dessutom ingenting. 

Nåja naglar är en världslig sak. Men i mitt uppdrag bedöms man inte bara efter vad man säger och tycker utan också efter utseende. En forskningsstudie som jag läste när jag höll på med min c uppsats som ännu inte är klar visade att människor indirekt tog hänsyn till utseende när de personröstade. 

Jag gillar att hålla mig i form. Dock har kroppen ännu inte återfått det jag vill efter fyra graviditeter och en lång sjukdomstid. Men jag jobbar på det. Jag vet att jag aldrig kommer bli trådsmal igen men att må bra och kunna köpa de kläder jag vill strävar jag efter. 
Jag vet inte om jag når dit men jag vet en viktig sak. Jag vet att jag är jag och att jag duger som jag är. En vältränad kropp och snygga naglar är trots allt bara yta. Det som betyder något är så mycket mer. Det vackraste finns inuti en människa. Det är inte en floskel utan en sanning. 

En person jag beundrar och som jag saknar i mitt liv skulle fyllt 100 år idag. Det är 17 år sedan han dog. Han var min farmors bror Jokkmokks jokke. Han var en riktig glädjespridare. En av mina favoriter bland hans sånger är just den som heter "jag är så glad". 

Imorgon är jag glad för att vi ska presentera ett förslag till budget för 2016. Som jag skrivit om tidigare finns ett antal utmaningar och mörka moln på ekonomihimlen men vi försöker att gemensamt i majoriteten att ändå sprida glädje och framtidstro. Västerås är en fantastisk plats att leva på. 
Mer om det får ni reda på imorgon. Kan dock redan nu avslöja att vi kommer investera i barnen. Barnen som är vår framtid. Det gör mig glad. 



Kommentarer