Budgetfullmäktige

Har nyss haft mitt inledningsanförande på budgetfullmäktige. För min del handlade det som familjen och om värderingar. Jag fick också in lite rojalism. Tog tillfället i akt att gratulera såväl prins Carl-Philip som prinsessan Madeleine.
Riktade också i mitt tal ett tack till en stor man som gått ur tiden. Komikern och skådespelaren Magnus Härenstam fick lämna jordelivet i lördags. Han blev 73 år gammal. Stort tack Magnus för alla glada skratt. Du var också en viktig del i min lärprocess under uppväxten. Vila i frid!

Oppositionen är arga för att vi inte bifaller några av deras förslag till uppdrag i sina budgetar. Det är genomtänkt av oss i majoriteten. Vi har ett program på 133 punkter som vi är överens om Det är dessa 133 punkter som vi vill ha genomförda. Det innebär inte att alla andras förslag är dåliga utan bara att vi inte kan prioritera allt.

Västerås har i grunden en god ekonomi. Allt annat är lögn. Visst hade jag önskat ännu bättre förutsättningar men verkligheten är som den är.

Kommentarer