Så vackert!

Solnegång över Mälaren


Jag blir aldrig trött på denna utsikt. Mälaren är så vacker och jag är privilligerad att få bo som jag gör.

En sak jag blir lite trött på är det mediala karaktärsmord som man utsätter vår nye landshövding för just nu. Igår var det ett dubbelt uppslag i vlt och idag en uppföljningsartikel. Svårt att stoppa ett drev som är igång. 
Att vara en offentlig person är tufft många gånger. Det ställs ibland omänskliga krav. Trots att vi som lever i offentlighetens ljus också är människor av kött och blod. Människor som ibland gör fel. Inte alltid avsiktligen men ändå blir det fel ibland. När man som jag är politiker händer det att beslut som jag fattar blir fel och får felaktiga konsekvenser än det som var avsikten. Ibland blir ett uttalande i all välmening fel. Ibland blir något annat fel. Fel kommer det att bli för vi är inte några perfekta varelser. Vi är just människor. Fast jag har mött några som ger intryck av att de är felfria. Dessa är inte helt enkelt för en ofullkomlig människa för mig att hantera. Det blir en tydlig påminnelse om de egna bristerna. 
Jag har i grunden en ganska naiv syn på människan. Jag vill tro att man vill göra rätt men ibland blir det fel. 

Att bli ifrågasatt hör offentligheten till och ska så göra. Så även för vår landshövding. Dock bör man ha belägg för sina påståenden och inte lyssna på skvaller. 




Kommentarer