Ögonvittne

Idag blev vi ögonvittnen till en mc olycka. Man blir påmind om hur snabbt livet kan förändras. Nu verkar det som om killen på mc'n klarade sig efter omständigheterna. Han skrek när jag gick ur bilen och det är i sammanhanget ett gott tecken. 

Vi var på väg till kvicksund. Jag kör bakom en raggarbil. Raggarbilen blinkar vänster samtidigt som han lägger sig långt ut till höger i körbanan vilket jag tolkar som att han vill göra en trafiktömning. Jag saktar ner lite för jag blev osäker på om han skulle svänga eller ej. Föraren i raggarbilen påbörjar svängningen till vänster. I backspegeln ser jag en porsche komma i hög hadtighet. Den är väldigt nära att ramma raggarbilen. Strax efter kommer motorcykeln och det verkar som om föraren i raggarbilen inte noterar att den kommer för han fortsätter köra. Det blir en smäll och mc föraren flyger i luften och landar lite längre bort. 
Jag kör in till kanten och försäkrar mig om att han blir omhändertagen. Sen lämnade vi platsen eftersom jag hade 4 chockade barn i bilen. 

Det är otäckt med vänstersvängar i trafiken. Viktigt att vara på sin vakt och kolla inte bara en utan flera gånger. En olycka händer så snabbt. 

När vi kom fram till Kvicksund ringde jag upp polisens ledningscentral och berättade om vad jag varit med om. 

En stor del av dagen har ägnats åt att hjälpa barnen att berarbeta händelsen. För det är en händelse som berör. De har många många frågor. Många som jag inte kan svara på. 
Jag skulle gärna komma i kontakt med mc föraren men vet inte vad han heter. Vill gärna ge dig en krya på dig blomma. 

Dagens lärdom är att vara rädd om dig för på ett ögonblick kan livet förändras. 



Kommentarer