Framgång

Alla vill vi ha framgång i det vi gör. I morse blev jag extra glad när jag mätte mig med måttbandet. All hård träning och den nuvarande dieten ger resultat. Jag hade minskat 5 cm i omkrets. Det gjorde mig extra glad. Jag vet att det är fåfängt men när man lägger ned mkt tid så vill man gärna ha resultat. Resultat kommer sällan av sig självt. Det krävs hårt arbete och en del tur. 
Jag är inte extremt kroppsfixerad, tror inte att jag som 41 åring kan få en 20 årings kropp igen men att må bra och ha en kroppsomfång som passar till min längd vill jag ha. Att bära runt på många extra kilon är påfrestande för min kropp. Extra kilon har det blivit efter allt jag gått igenom. 

Dieten ja den är inte så speciell. Försöker undvika för mycket socker. Äter en bra frukost. Just nu proteinpudding till lunch. En frukt eller något litet till mellis och sen något till middag. Med mina oregelbundna tider och många kvällsmöten blir det inte alltid lagad mat på kvällen. 

Tidigare har jag ibland hamnat i ett dåligt beteende. Då har jag belönat mina framgångar med något ätbart. Nu har jag bestämt mig för att istället ha andra belöningar. Exempelvis ett nytt läppstift eller att köpa en snygg klänning. För om jag belönar mig med god mat eller god dryck så kommer framgångarna snabbt vara ett minne blott. Det vill jag inte ska hända. 

Men det är inte helt enkelt och man behöver en del pepp på vägen för att orka hålla i. 

Idag fick Västerås pris igen för bästa skolmatskommun. Det gör mig glad och stolt. Mat är viktigt och det är viktigt att lära barn att äta gott och nyttigt. 

Imorgon har vi kommunstyrelse. Då ska vi ha överläggning om ägardirektiv till våra kommunala bolag. Vi ska besluta om ett parkeringsprogram som sedan ska upp till kommunfullmäktige. Dessutom får vi information om en strategisk fadtighetsfråga. Vi har också ett förmöte där vi följer upp vårt gemensamma 130 punkts program. Viktigt att hålla sig till det som vi är överens om i majoriteten. 

Kommentarer