Ny kommunallag

Idag har kommunstyrelsen i Västerås haft ett seminarium om förslaget till ny kommunallag som är ute på remiss. Det blev en bra eftermiddag. 
I det nya förslaget tydliggörs stadsdirektörens roll, de öppnar för möjlighet till majoritetsstyre och lagstiftningen möjliggör en elektronisk anslagstavla. Idag måste alla anslag sättas upp på en vanlig traditionell anslagstavla. I västerås hittar du den i stadshusentren. 

Innan seminariet hade vi beredningsutskott med förskolenämnden. Det tog sin lilla tid så någon lunch hann det inte bli tyvärr. Men när jag hämtade min jacka fick jag en trevlig överaskning. Mimers ordförande hade varit förbi med egengjorda chokladpraliner. Dessutom var det en bild på honom på dem. 

Fast jag erkänner att jag gärna hade varit i Globen ikväll. U2 har en av sina Sverigespelningar just nu. Mitt facebookflöde svämmar över av bilder därifrån just nu. 


Kommentarer