KS, Översiktsplan och spellista

Igår var en mötesdag. Vi började redan klockan 8.30 med överläggningar i Kommunstyrelsen. Vi hade bra diskussioner om de fyra strategiska utvecklingsområdena som Kommunfullmäktige har beslutat om. Det handlar bland annat om Social hållbarhet och bostäder.
Jag hann även med att åka iväg en stund till Lillhamra förskola som hade invigning med barnen.

På eftermiddagen hade vi kommunstyrelsesammanträde. Vi höll på ända till 17. Det var många ärenden bland annat behandlade vi ägardirektiven till våra bolag som sedan kommunfullmäktige skall besluta om nästa vecka.

Efter kommunstyrelsen hade vi workshop om översiktsplanen på Expectrum. Det var ett bra upplägg. Korta anföranden och diskussioner vid borden. Det höll på till klockan 20.00. Då var jag ganska mosig i huvudet.

Idag har jag förberett mig inför ett antal möten som kommer. Det är viktigt att avsätta tid till det också. Det är inte bra att komma oförberedd till möten.

Jag har också ett hedersuppdrag till vår partikongress nästa vecka. Det handlar om 60-talsfesten. Jag har satt ihop en spotifylista med skön 60-talsmusik som ska användas som pausmusik. Det kommer bli så kul!

Kommentarer