God Jul!

Jag vill passa på att önska alla bloggläsare en riktigt God jul. Jag kommer ha fullt upp nu med de sista förberedelserna så jag lovar inget mer inlägg innan jul.

För mig är december en månad som betyder mycket på olika sätt. Jag har många fina minnen men också en del omskakande. December och innan ett nytt år är också en tid av reflektion och eftertanke över det år som gått. Vad har jag gjort bra och vad kan jag göra bättre? Både i min roll som politiker och offentlig person och som människa.

En av de starkaste upplevelserna detta år var nog att tala i domkyrkan på minnesgudstjänsten för de som mist sitt liv på grund av narkotika. Det var fint och värdigt. Det gör ont ibland att minnas de som fattas oss. Det går att vänja sig vid mycket i livet men att vänja sig vid sorg och saknad det går inte.

Jag saknar fortfarande en partikamrat som betytt mycket för mig. Jag kommer på mig själv ibland att ta upp telefonen i syfte att ringa honom såsom jag brukade göra. Men han finns inte här längre. Det smärtar fortfarande trots att det nästan har gått 1,5 år.

Ja livet innehåller mycket både den största sorgen men också den största glädjen. Hur det fördelar sig över tid ser olika ut och vissa saker har vi som människor små möjligheter att påverka. Min önskan är inför 2016 att det får innehålla mycket kärlek, passion, trygghet och glädje. Det är viktiga saker för att hantera allt annat som livet med stor sannolikhet kommer att bjuda på.

Politiskt är prioriteringen inför 2016 att bygga, bygga och bygga. Västerås behöver fler bostäder, fler förskolor, fler skolor, fler äldreboenden. Det ska vi driva på och se till att det byggs.


Jag hoppas att du som läser detta är rädd om dina nära och kära. Tag tillfälle nu i julledigheten att berätta för de du tycker om att du tycker om dom.

Kommentarer