Ny vecka nya utmaningar

Denna vecka inleddes som vanligt en arbetsvecka med kommunalrådsberedning. Vi hade många ärenden idag som tog en del tid. Vi pratade om Mälarprojektet och om revideringen av Västerås stads klimatprogram. Det är viktigt och bra att revidera programmet men politiskt var det inte riktigt färdigt så vi förlängde tiden för att komma med inspel till det.

Efter beredningen ¨så hastade jag hem för att ta hand om en liten sjukling på 4 år. Men nånstans i stressen hade jag förlagt min parkeringsbiljett till punkt. Det blir dyrt om man gör så. 210kr. Nu sa hon jag pratade med att man kan få tillbaka mellanskillnaden om man hittar biljetten men den verkar spårlöst borta.
Det är precis som med mina vigselringar. Två dagar innan julafton förvann de spårlöst efter att 4 åringen hade lekt med dem. Jag tog av mig dem när jag skulle rulla köttbullar, dum som jag var la jag dem på köksbänken. Det borde jag ju inte gjort. Nu är de helt borta. Efter att ha letat i hela lägenheten, vänt upp och ned på nästan allt och varit utan ringar i 3-4 veckor så bestämde jag mig för att köpa ett par nya. De kom för några dagar sedan. Men det är ju inte samma sak för det är ju inte just de ringarna. Men nu behöver ingen tvivla på att jag är gift i alla fall. Har fått en hel del frågor på det under den här perioden. Jag var kanske naiv men jag visste inte att så många hade koll på vad jag har på mina fingrar.

Ikväll har vi möte med kommungruppen. Det handlar om budgeten och dess förutsättningar för 2017.

Kommentarer