Signalfel

Det är typiskt mig att inte kolla upp bättre när jag åker hemifrån. Jag var bjuden till ett förmöte inför Mälardalsrådets studieresa till Amsterdam och Utrech om två veckor. Det var nederländernas ambassadör som hade bjudit oss som ska åka dit. 
Jag valde som tur är att åka ett tidigare tåg och det var ju tur. För tågmässigt kom jag bara till Bålsta. Som tur är hade jag sällskap av 3 partikamrater som var på väg till ett annat möte och en centerpartist som skulle till samma ställe som jag. I bålsta fick vi efter några om och men åka med pendeltåg till sundbyberg. I sundbyberg fick vi byta till tunnelbana och vid centralen byta till den tunnelbana som skulle ta oss till slussen. Men vi kom i tid fast resandet tog 2 timmar och 20 min. 
Naturligtvis var en rulltrappa på det längsta stället ur funktion också. Det är klart obra för mitt sjuka ben att gå i trappor. 

Mottagningen på ambassaden var trevlig och informativ. Ser mycket fram emot resan. Vi ska titta på flygplatsen, den ombyggda tågstationen och på ett av världens största cykelgarage. Vi ska också möta en ekonomisk styrelse där politik, lärosäten och näringsliv samverkar för utveckling. Det ska bli spännande. 

Hemresan blev det samma väg men i Bålsta blev jag sittandes i 1 h och 10 minuter. Sen blev jag upphämtad för det var oklart om det skulle gå några tåg därifrån överhuvudtaget. 

Nu är jag trött så det blir en tidig kväll..

Kommentarer