Alltid tillsammans


Avslutade gårdagskvällen med att titta på de två sista avsnitten i serien Gifta vid första ögonkastet på svtplay. Serien är ett expriment där deltagare paras ihop av en expertgrupp. Tycker att deltagarna är modiga och bjuder på sig själva. Men att på så kort tid som en månad lära känna en annan människa och få känslor och veta att du vill fortsätta leva tillsammans är nog väldigt svårt. 
Personligen skulle jag inte ställa upp i ett sådant program. 

Muggen ovan fick jag i present i en tidigare relation. Relationen gick sönder men muggen är kvar. Det är alltid tufft när en relation spricker. Det är en stor sorg och smärta när drömmarna man hade går i kras. Jag ställde undan denna mugg i flera år. Budskapet kändes länge som om livet hånskrattade åt mig. För det blev ju inte så. 

Kanske är det det som är sanningen om livet. Att det inte blir som vi tänkte oss. Verkligheten är inte som i sagans värld. 

Det betyder inte att jag har ett dåligt liv idag. Det är bara annorlunda än det som jag drömde om den dagen jag fick denna mugg i present. Livet går vidare. Nya drömmar föds. Nya känslor väcks. 
Jag skulle definitivt inte vilja vrida tillbaka klockan. Jag vill leva här och nu. Jag vill ta tillvara de dagar som jag har. Det låter som en klyscha men jag tror att det ligger en livssanning i det. 

Idag har vi för övrigt hafr sammanträde med förskloenämnden. Ett bra sammanträde med bra beslut.


Kommentarer