Min sanning

Tittar på programmet min sanning där min tidigare partiledare Göran Hägglund medverkar. Det programmet går ut på att kända människor intervjuas om sitt liv.
Alla människor bär på sin sanning tror jag. Vi vet inte alltid varför en människa reagerar som den gör för vi har inte samma bild eller sanning som den mäniskan.
För några veckor sedan så presenterades en rapport som handlade om hur ofta en person ljuger. Enligt denna så ljuger vi människor i normalfallet minst 3 gånger per dag. Män ljuger för att framstå i bättre dager och kvinnor ljuger för att inte män ska bli ledsna. Jag vet inte om det stämmer. För egen del försöker jag att alltid tala sanning för då behöver man inte fundera så mkt på vad man sagt.

Idag har jag varit på slottet och välkomnat vår nya landshövding i Västmanland. En trevligt mottagning. Ser fram emot att samarbeta med henne.

Annars vaknade jag med dunderförkylning igår. Hoppas att den försvinner snabbt. Det är inte kul.

Kommentarer