Stort och smått

Mysigaste stunden på dagen är att natta fyraåringen. Tiden går så fort. Det var ju nyss hon föddes. 

Idag hade jag förmånen att få inviga en konferens om hemmasittande barn. 

Jag talade om Västerås stads värdegrund som har rubriken "alltid bästa möjliga möte".
Många av dessa barn/ungdomar har inte upplevt ett bra möte. 

Efter det har vi haft premiär för koncernbolagsstyrelsen. Men en utvärdering av det kan vi ta en annan gång. Något måste jag ju spara till mina memoarer. En bra läxa från det är att det är en bra sak att vara förberedd. 

På eftermiddagen hade vi ks. Det var en kort dagordning men ett långt möte. Vi fattade beslut om hur vi ska använda de extra pengar som vi fått från staten för att hantera flyktingsituationen. Vi beslutade också om ett nytt stödsystem för uppföljning och kontroll över styrning och budget. Idag är det en primitiv hantering i många delar vilket är lite pinsamt för it staden Västerås. Ett bättre system behövs. 

Imorgon börjar förberedelserna i skarpt läge för kommun och landstingsdagarna. Ser mycket fram emot dem. Skulle behöva sova länge i natt för att orka. Natten till idag var det lite för lite av den varan. 

Men innan det blir det en tur med min trogne följeslagare. Vår vita fina varg (hund) Leia. 



Kommentarer