Svårare än man tror

Ja som jag skrev tidigare har jag påbörjat det här med att ställa om kosten. Jag har fått kostråd från min pt på gymmet och jag har hittat en sida där jag fått en bra meny komponerat. Jag följer inte den slaviskt men plockar delar från den,

Men vad svårt det är att inte tänka på mat och bli sugen på onyttigheter bara för att man bestämt sig för att inte äta det på ett tag. Suget är starkare än någonsin bara för det. Jag försöker fokusera på annat men det är svårt.

I alla fall såg dagens meny ut såhär

frukost; ugnsstekta ägg inlindade i skinka med avokado.

lunch, tonfisksallad med kokt ägg, hemgjord rode island dressing

middag; teriyakimarinerad fläskfilet med broccolimos.

Allt var supergott till och med tonfisken som jag har lite svårt för. Väldigt mättande också.

Kommentarer