För det blir ju inte alltid som man tänkt sig...

Jag var på väg att åka med en tjänsteman till Östersund idag. Vi skulle till vårt partnerskap för barnkonventionen som vi har tillsammans med 10 andra kommuner. Men jag kom inte längre än till stationen här i Västerås. Väl där så ringde de från förskolan. Minstingen hade ont i örat. På några minuter tvingades jag fatta beslut huruvida jag skulle åka iväg eller inte. Jag valde i detta fall att vända hem och ta hand om lill tjejen. När man har ont i örat är det inte kul och då behöver man sin mamma lite extra mycket. Framförallt eftersom mamman i detta fall varit på resande fot väldigt mycket under oktober månad. Jag hade inte hjärta att åka ifrån henne då.


När vi sedan kom hem så var hunden sämre. Hon har varit slö några dagar men vi trodde att hon var på bättringsvägen. Jag tog tempen på henne och den visade 39,7. Då ringde vi till Strömsholm igen och valde att åka dit. Väl på Djursjukhuset så hinner vi knappt ur bilden innan hon piggar på sig. Det var så spännande där med alla nya lukter. När sköterskan kom för en första check så hade hon helt plötsligt inte feber och var så mycket piggare än hon varit under flera dagar. Vi väntade en stund där men efter rådgivning så valde vi att åka tillbaka hem och avvakta. Vi får se imorgon om det blir bättre eller sämre. Blir det sämre får vi söka veterinär igen.


För övrigt håller jag på sätta mig in i en investering som Energibolaget vill göra. Jag började med att ställa 31 frågor och högt och lågt. Då fick jag till svar att de gillar frågor. Idag skickade jag över ett gäng till. Inte lika många men ändå rätt omfattande. Jag tillhör de politiker som faktiskt vill veta vad jag säger ja till om jag ska medverka till en investering på 1,7 miljarder. Fortsättning följer och har du frågor om detta så vidarebefordrar jag dem gärna. Det är bättre att alla frågor blir belysta innan ett beslut än att det uppstår massa frågetecken efter att besluten har fattats. Det finns andra exempel på när det har inträffat. Det vill inte jag vara med om.


Maken och jag testade att äta lunch på Plaza. Det var riktigt trevligt och gott. Vi hade en kupong från restaurangchansen som gjorde att man fick käka två till priset av en. Så det blev prisvärt. Annars ligger de något i överkant vad gäller lunchpris.







Kommentarer