sjukstuga

Helgen har präglats av sjukstuga här hos oss. Först har vi hunden som opererades i fredags. Operationen gick bra men återhämtningen tar sin lilla tid. Det är en utmaning för henne också att gå runt med sin tratt runt huvudet som begränsar framkomligheten ordentligt. Men hon är duktig.
Den egna förkylningen och hostan börjar bli mycket bättre men barnen turas om att ha ont i öronen och lite feber och hosta på det. Det sägs att öroninflammation inte smittar men jag börjar nästan tro att den gör det.
Ikväll var det makens tur att få ont i öronen. Det är inte kul alls när det slår till. Ja det är inte kul alls att ha ont någonstans men öronen gör rysligt ont. Jag kommer fortfarande ihåg känslan för några år sedan då jag drabbades av en vuxen öroninflammation som inte berodde på bakterier utan något annat. Det var inte kul alls.

I natt blev jag väckt av några meddelanden på messenger. Det var fostersonen som hade varit ute på krogen och haft trevligt. Nej så trevligt hade han inte haft det. Han mötte en person som inte bara gick rakt in i honom så han fick duscha i öl utan som också häver ur sig "gå härifrån din j-a neger"
Det språkbruket är inte ok. Om man uttrycker sig så så står det oftast för en värdering som i alla fall jag inte ställer mig bakom,

Jag är uppvuxen med n ordet och i de sammanhang jag vistades i så användes inte det nedsättande. Men på andra håll gjordes det och tillslut blev det ett ord som inte ska användas. Jag vet att det fortfarande finns en del som använder ordet men det gör inte jag.

Min fosterson eller någon annan för den delen heller ska inte behöva drabbas av den typen av nedsättande kommentarer.

Imorgon börjar en lite lugnare vecka. Det blir skönt. Det är höstlov och då är majoriteten av möten förlagda antingen veckan innan eller veckan efter. Jag ska passa på att ta det så lugnt jag kan för det blir intensiva veckor i november.

Jag gillar inte november. Jag tycker att det är värsta månaden på hela året. Det finns inte mkt positivt alls med november. Det blir mörkare och kallare.

Kommentarer