3 års fest och bebiskontroll

Såhär mitt i julstöket har vi haft en 3 års fest för Hussein. Vi firade att det är 3 år sedan han kom till Sverige. Det var jättetrevligt.

På fm var jag på spec mvc för en kontroll. Allt såg jättebra ut. Bebisen växer som den skall och fortfaande är ingenting påverkat. Det är jätteskönt. Läkaren hade svårt att se om det är en pojke eller flicka men vi tror till 80% att det är en pojke.

Läste i tidnignen Dagen idag om en partikamrat som var sur för att han inte fick vara med på listan inför valet till EU parlamentet. Det gick tydligen ganska bra för honom i provvalet. Jag har lite svårt för hans reaktion även om jag förstår på ett sätt. Personen i fråga sitter ju just nu i Riksdagen och har kryssat sig in där via personvalet. Tänker han svika de väljarna? Jag skall maila och fråga vad han brinner för egentligen. Det går ju inte att sitta på två stolar. Uppdragen går inte att förena. Om det är så att han brinner så mkt för Europaparlamentet så undrar jag då varför han valde att göra en personvalskampanj till Riksdagen. Är det bara en transportsträcka?
Jag förstår inte.

I alla fall är jag jätteglad för att valberednignen har nominerat Ella Bohlin till första namn på listan inför valet till Europaparlamentet. Det är jättebra att de vågar satsa på en ung småbarnsmamma som framförallt är en jätteduktig politiker.

Nu skall vi fortsätta med julstöket.

Kommentarer