Vad fel man kan ha

trodde att denna vecka skulle bli en lugn vecka där jag kunde ladda om batterierna inför våren. Det har nyss slagit mig att vi faktiskt kommer få en ny familjemedlem om bara ca 8 veckor och det kommer innebära förändringar. Känns fortfarande så overkligt. Det är en ganska livlig krabat därinne och han gör många kullerbyttor verkar det som.

Jag blev uppringd av tidningen Expressen idag. De frågade först om en artikel jag var medundertecknare till för några år sedan. Sen fick jag frågor om Lennart Sacredeus och om göran Hägglund. Jag sa som jag har tyckt hela tiden att Sacredeus har ett av de finaste uppdragen som man kan ha i politiken. Han är personkryssad in i riksdagen och bör fokusera på att förvalta sitt mandat där. Jag har också svårt med offerrollen. Jag skulle själv må dåligt som person om jag skulle utmålas i media som ett offer. Rösta på mig för att det är synd om mig. jag har blivit så illa behandlad. Nej tack. Jag vill inte ha såna politiker. Jag vill ha politiker som brinner för sin uppgift oavsett vilken nivå det handlar om.

Jag ahr fullt förtroende för Göran Hägglund. Jag tycker att han gör ett kanonjobb efter förutsättningarna. Det är inte speciellt ovanligt att en partiledare blir ifrågasatt när opinionssiffror dalar. Hör lite till sakens natur. Men skall vi lyckas som parti att vända trenden måste vi sluta leden och backa upp vår ledning. Det är inte kul med den häxjakt som pågår just nu.

Jag har precis påbörjat två universitetskurser i ledarskap. Den ena handlar om att bygga ett team och den andra handlar om offentligt politiskt ledarskap. Det är jättespännande. Jag tror att Kristdemokraterna behöver återskapa en teamkänsla. Vi arbetar gemensamt mot samma mål. det är tillräckligt otacksamt att mer än 90% av Svenska folket inte har upptäckt vilken bra politik vi har. Vi behöver inte hugga varandra i ryggen. Ingen är perfekt och ett politiskt parti kommer aldrig att bli det heller. Hade gärna önskat mer debatt i sakfrågor än i personfrågor.

På hemmafronten börjar det lugna ned sig. Maken börjar så smått återhämta sig efter bravaderna i Stöten förra helgen som slutade med brutet nyckelben.
Jag börjar känslomässigt att landa efter alla känslostormar som varit under veckan.

Kommentarer