Semesterledigt

Har haft semesterledigt från Bloggen. ska skärpa till mig lite nu.
Idag startade ramadan den muslimsak fastemånaden. Jag lever tillsammans med två muslimska pojkar så det är spännande att följa detta på nära håll. Har ansträngt mig lite extra idag och försökt göra Somaliska Sambosas men vet inte om det blev så bra. Får väl domen så småningom. En av pojkarna jag lever med beskrev fastan som att det är enda sättet att bli förlåten för sina synder.
Vad skönt vi har som har en annan tro att vi inte behöver fasta en månad för att få förlåtelsen. Jag som kristen kan bara vända mig till den Gud jag tror på när som helst för att bli förlåten.

Var på en samling i kyrkan idag som handlade om bland annat att välja den högre vägen. Det är inte alltid så lätt. Har haft utmaning själv med detta idag. Är trött efter en vecka ensam med allt ansvar för barnen. maken har haft kick off på jobbet. När tröttheten slår till så dominerar trötthormonerna och det är lättare att bli arg än att behålla lugnet.

Förra söndagen hade vi babyblessing för baby Erik. Det var jättevackert och jättetrevligt på festen efteråt. Tack alla som kom och förgyllde dagen.

Kommentarer