Ont det gör ont

ska väl inte klaga men idag är det en sån där dag då det gör ont både i höfterna och ryggen och i själen. Det verkar ibland som att den fysiska smärtan blir större när själen gör ont.
Har varit på samtal på handikappcentrum. vilket namn förresten. Mina barn är ju inte handikappade men behöver extra mkt stöd. Känns ibland bara som om man sitter på möten men det blir inte så mkt konkret verkstad av det hela. Just nu är vi i desperat behov av hjälp med sonen. Igår fick jag rådet att ringa polisen. Men vad ska de göra åt en 5 åring?
Har begärt att få intensiv beteendeterapi till honom. Hoppas att det kan hjälpa. Det är synd om honom för han förstör så otroligt mkt för sig själv.

Idag är fredag och då brukar det vara lugnt. Fredagsmyset brukar ta över. Sen är de ju idol också.



Kommentarer

Usch ja... ibland är det riktigt svårt att vara förälder. Jag tror på öppna kort; att berätta både för syskon och bekanta vad som är probelmet och hur de kan hjälpa till. De flesta förstår oavsett ålder, bara man berättar. Du om någon förstår ju varför avlastingsfamiljer behövs. Ni kanske ska ha det lugnt i er familj ett tag och inte ta er an barn utifrån förrän allt lugnat ner sej. Jag väntar bara på att min äldsta ska flytta hemifrån, DÅ ska jag öppna familjehem. Inte förr, det fixar han inte. Lycka till och gör precis som du gör - kräv hjälp!