Håll tassarna borta Ohly

Blir skrämd när jag läser Lars Ohlys uttalande i Expressen idag som handlar om bostadsmarknaden. Den rödgrönaröran har tydligen kommit överens om någon typ av bostadspolitik. Lars Ohly har sålt sin bostadsrätt med en vinst på 600 000 och nu förfäras han över det. Han vill stoppa den typen av prisökningar. Jag tror säkert att han grät hela vägen till banken när han skulle kvittera ut sin vinst.
Politiker skall inte lägga sig i prisbilden på bostadsmarknaden. Jag minns trots min ungdom hur det var i slutet på 80, början på 90 vingades när politikerna gick in och ändrade spelreglerna på bostadsmarknaden över en natt. Människors kalkyler sprack, bankerna sa upp lån. Många tvingades sälja sina bostäder med brakförluster. Det finns fortfarande människor i vårt land som betalar på lån från den tiden. Jag har själv mött en del tragiska livsöden från den tiden.

Låt prissättningen på bostadsmarknaden vara. Ge inte Lars Ohly inflytande över din villa/bostadsrätt.


Kommentarer