Att tända en eld

Ibland har jag problem med att tända en eld i vår öppna spis, ja öppen och öppen. Vi installerade kasett där för något år sedan men i alla fall. Idag var en sån dag då jag fick börja om från början flera gånger.
För mig blev det en liten tankeställare om livet. Jag tror att i varje människas hjärta så brinner en eld. En eld av engagemang. Det kan vara allt ifrån ett idrottsintresse till djur, natur, människor mm. Jag brinner för politik, att få vara med och göra skillnad.
Ibland möter vi omständigheter som försöker släcka den elden/drivkraften som vi har. Omständigheter som kan vara både yttre faktorer men också inre.
En av gångerna i moirse när jag försökte tända så stängde jag luckan för tidigt. Elden jag försökte tända fick inte något syre. Det är viktigt att den eld du och jag har inom oss får tillräckligt mkt syre. Inte för mkt , inte för lite utan lagom. Då brinner vi som bäst.

En del eldsjälar flammar upp och brinner upp på kort tid. Jag vill vara en eld som brinner länge. Som får syre och ny ved innan lågan har slocknat.Hur vill du ha det i ditt liv?

Kommentarer