Väl godkänd uppsats

Det lönar sig att arbeta hårt och fokuserat. Jag och min studiekamrat Hanna har kämpat med vår B uppsats och idag var det dags för slutseminarie. Vi har haft en del tuffa utmaningar på vägen men nu är vi i hamn. Vår uppsats var en av två som fick betyget väl godkänd. Vi är så nöjda och glada för det.
Vi har skrivit om Sverigedemokraterna. Gjort en kvantitativ analys över deras argumentering i partiledardebatterna i riksdagen. Det var en spännande uppgift att ta sig an.Om du är intresserad av att läsa den så skicka ett meddelande till mig.

Kvällen ägnades åt partigruppsmöte i stadshuset. Förra mötet bestämdes att det skulle starta redan kl 17.15. Den tiden har jag ingen som helst möjlighet att hinna till. Villkoren för småbarnsföräldrar i politiken är inte så goda. Som småbarnsförälder vill man hinna hämta barn på dagis och ge dem något att äta innan man ger sig iväg. Idag hann jag förbereda maten men inte äta något själv. Det blev en proteinshake.
Mötet avlöpte väl. Västeråsalliansen presenterade sina budgetyrkanden och i princip alla hade bifallits av de rödgröna. De rödgröna hade som motyrkanden enbart några utredningsuppdrag. Verkligen tunnt. Det saknas visioner som för Västerås framåt.Det är dags för ett nytt styre i Västerås. Det är skönt att det bara är ett drygt år kvar till valdagen.

Såg i tidningen i en av kvällsblaskorna att Marcus Birro fått frågan om att kandidera till riksdagen för Dalarnas distrikt. Det är jättespännande. Jag välkomnar verkligen om han vill ställa upp på det. Skulle gärna bli hans kollega fast från Västmanland efter valet.


Kommentarer