Den bästa dagen

I morse försökte jag peppa mig själv med underbara Marie Fredriksson och hennes låt den bästa dagen. Jag tror att ibland är det lättare att hantera livet genom att perspektivväxla och mentalt förbereda sig på olika saker.

Det var i övrigt en fruktansvärd morgon. Kom till stationen vid 7 tiden för att åka till Stockholm. Hade ett viktigt test bokat kl 9.00 i Stockholm. Men tror ni att det gick något tåg? Nej natruligtvis inte en sån viktig dag som denna. På tavlan finns bara upgift om att tåget är inställt. Tågvärdar kom ut och berättade att det var ersättningsbuss till Enköping som gällde pga en nedriven kontaktledning. Ingen kan svara på när bussen kommer. Vi är säkert 200 personer som står och väntar. Inte säker på antalet för jag räknade inte alla. Sen kommer en buss som naturligtvis blir full på direkten. Efter 10-15 min väntan som känns som en evighet kommer äntligen några bussar till. Då får jag och en som jag känner plats på bussen och den rullar mot Enköping.

Väl i Enköping på stationen så får vi ståplats på ett tåg. Vi står där och har närkontakt massa människor men ingenting händer med tåget. Det står tvärstilla. Efter 10-15 minuters väntan kommer ett meddelande att nu kommer ett annat tåg som ska avgå tidigare. Då byter jag mfl till det och efter ytterligare 10 min så är vi på rull mot Stockholm.

Jag kommer in i testsalen 14 minuter för sent. En ynka minut innan de stänger. Nu hade min käre make förvarnat om att jag skulle vara sen men ändå...

Hur testet gick tar jag gärna en annan gång..

Nu skall jag packa ihop min pinnaler och bege mig till ett annat möte och därefter hemåt.

Det här är ännu inte den bästa dagen i mitt liv men dagen är inte slut än så den kanske har potential.

Kommentarer