Målbild

Äntligen är jag igång igen med min träning. Det är så skönt. Efter några gånger när man har börjat så blir man beroende. Man får en positiv kick av alla endorfiner som frigörs i kroppen när man tränar.
Jag har dessutom en tydlig målbild om vart jag ska med träningen. Första delmålet är till den 25 januari när festen med stort F hålls och jag behöver komma i Abba dräkten.

Jag tror att det är viktigt att ha målbilder i det som man gör och i livet generellt. De dagar det känns tungt för mig att träna så triggas jag över min egen målbild. För en elitidrottare är belöningen efter alla timmars slit den där minuten på prispallen. För andra så finns det andra målbilder.

Jág har en tydlig målbild vart jag vill komma med politiken i Västerås också. Inte främst för egen del utan för att göra Västerås en ännu mer attraktiv stad att leva, bo och verka i.


Kommentarer