Nu är det dags

Dags att ta tag i det här med kroppsformen igen. Har ett beting sedan tidigare att komma i utstyrseln till min ABBA fest i slutet på januari. Har fortfarande en envis förkylningshosta som inte vill ge med sig så istället för att ta upp träningen igen så blir det att göra lite kostjusteringar.
I går morse började jag med en lchf-omelett. Den var supergod.
4 ägg, 1/2 dl vispgrädde, några körsbärstomater, lite fetaost och lite basilika.
Stek på ena sidan i en liten klick smör.
Supergott och mättande.


Dagens frukost blev oopsies. De är också superenkla att göra fast man får inte vara vrålhungrig eftersom de tar en liten stund i ugnen. 
Receptet är enkelt. 3 ägg och 100g philadelphiaost. 
Först vispar man äggvitan till hårt skum. Därefter rör man äggulan och osten. Sedan rör man ner ostblandningen i äggviteskummet. Klicka ut det på en plåt och grädda i 150 grader i 30 min. 

Till middag idag blev det en kycklingcurrygryta. Den tog slut i ett nafs. Barnen älskade den. JAg har tyvärr ingen bild men kan ändå rekommendera den.
För 4 personer
600 g kycklingfilet
1 röd paprika'
2 gula lökar
5 dl grädde
2 dl creme fraiche
2 msk soya
3 msk curry
1 msk paprikapulver
smaka av med salt och peppar. Jag tog också en halv röd spansk chilipepparfrukt. Det kan man utesluta.

Hoppas att ni vågar prova och att ni tycker att det är lika gott som jag tyckte.

Kommentarer