Fail

Den blivande 12 åringen älskar just nu att titta på youtubeklipp på bland annat Fail Army. Där personer lägger upp videoklipp på olika typer av misslyckanden. Jag är personligen lite kluven till att ha roligt på andras bekostnad. Det är en sak det som är inspelat för att det ska vara en failvideo men alla är långt ifrån det.
Alla misslyckas vi någon gång. Det är inte roligt. Inom politiken händer det många gånger att man har laddat för en debatt och så blir det pankaka eller att man har förberett ett bra förslag och lagt en motion eller nämndinitiativ och så blir det nedröstat. Det kan kännas som ett misslyckande.
Ibland misslyckas vi i relationer. Konsten att kommunicera så att vi förstår varandra är en hel vetenskap. Som kvinna tror jag ofta att min man kan läsa mina tanker och förstår mig fullt ut men så är det ju inte.
Vad som avgör en människas styrka är hur de motgångar, misslyckanden vi gör hur vi hanterar dem. Det är hanteringen av misslyckanden som avgör om det blir en erfarenhet eller bara en "jobbig"händelse.


Kommentarer