November...

jag gillar inte hösten framförallt inte november. Jag tycker att det är den absolut värsta månaden på hela året. Detta år underlättar att jag har nytt uppdrag som är spännande men november borde ändå strykas från kalendern. Det är bara mörkt och kallt och allmänt otrevligt.
December lättar något eftersom då kommer julen och all belysning.

Jag brukar få bra energi av att gå till gymmet så det gjorde jag efter jobbet igår. Men det skulle jag ju inte gjort. Jag vet att jag nu samlar "gnällkärringspoäng" men när det spelas hög i mitt tycke dålig dunka dunka musik som överröstar den egna musiken i hörlurarna är det inte kul. Jag får ont i huvudet av sånt och blir bara arg. Det ger bara mig dålig energi och inget som helst pepp att ta i och träna hårdare. Jag hoppas att det var ett undantag igår för annars kommer jag att söka mig till ett annat gym.

Ikväll ska jag ha en lugn hemmakväll med barnen medan maken är ute och roar sig i huvudstaden. Välbehövligt både för honom och mig. Imorgon ses vi förhoppningsvis på Expectrum. Det är rådslag med företagare och politiker i Västerås.

Kommentarer