Jubileumsfest

Ibland är det härligt med fest! Igår bjöd Västerås stad på jubileumsfest för de anställda som arbetat i kommunen i 25 år. Jag hade tillsammans med några ordförandekollegor och högre tjänstemän i kommunen äran att få vara bordsvärd. Det var oerhört trevligt. Så duktiga medarbetare vi har. Har man arbetat i 25 år är man verkligen värd en fin fest och en jubileumsgåva.
På festen uppträdde två dansare från Let´s dance, Cissi och Björn. De var fantastiskt duktiga.

Idag har jag arbetat en stund på partiexpeditionen med bokslutsarbete. Det är snart klart hoppas jag. Jag är glad att jag inte arbetar med redovisning dagligdags. Då skulle min tålamodsburk förmodligen rinna över. Beundrar de som tycker att det är roligt. Det är tur att vi människor är olika.

Annars har jag förberett mig inför nämnden imorgon. Då skall vi besluta om tilldelningsbudget för nästa år plus en hel del annat.

Jag har också varit på luciafirande på 5 åringens förskola. De har som tradition att fira ute på gården. De hade gjort så mysigt med ljuslyktor. Barnen sjöng jätteduktigt.
Imorgon ska stora killen vara med i luciatåget på hans skola. Tyvärr kommer jag inte kunna vara med på det eftersom vi har nämnd då. Han ska sjunga solo vilket jag gärna skulle vilja höra.

Igår blev Anna Kinberg Batra föreslagen som ny partiledare för Moderaterna. Stort grattis till dig Anna. Är övertygad om att du kommer göra ett bra jobb. Det är väl inte de mest optimala förutsättningarna att bli partiledare och sedan leda en valrörelse dryga två månader efter det men är det någon som klarar det så tror jag att det är du. Du har en enorm kapacitet det vet jag. Jag kommer ändå inte rösta på dig eller ditt parti kan jag avslöja redan nu. Jag ser helst att en medelålders man med 8 år av regeringserfarenhet blir statsminister efter extra valet 22 mars. Jag tror att Göran Hägglund har en stor chans att göra ett rekordval då. Det behövs fler stabila kristdemokrater i såväl regeringen som i riksdagen. Den lekstugecirkus vi sett de senaste veckorna är inte värdigt en demokrati av Sveriges rang. Vi kan bättre. Vi behöver inte måla in oss i ett hörn utan det finns utrymme att vara ansvarstagande och samarbetsinriktade. Har man Sveriges bästa för ögonen så fungerar samarbete även i brokiga konstellationer.


Kommentarer