Energidepån låg..

Det är viktigt att hålla energinivån på en jämn nivå. Idag var det inte så. Jag kom till ett frukostmöte med citysamverkan men någon frukost blev det inte. Kaffe fick vi som tur var och många bra diskussioner. Det är viktigt att ha en bra dialog med de näringsidkare som verkar i centrum. Västerås city är viktigt.
Styrde efter det stegen mot stadshuset där vi skulle ha beredningsutskott med förskolenämnden. Tänkte att där brukar vi få en smörgås till kaffet. Men idag var det inte så. Jag tror ändå att vi fick till ett bra möte.

Efter beredningsutskottet hade jag en date med revisorerna för partiföreningen. Det var då lunchtid men vi hade ingen lunch..

Jag var ganska matt när jag gick tillbaka till stadshuset. Gick förbi restaurangen och köpte en smörgås och gick sedan till förmötet för kommunsstyrelsen. Förmötet var i princip slut när jag kom. Det var mest informationspunkter på dagordningen. Min politiske sekreterare Joakim hämtade lite frukt och choklad till mig så att jag skulle klara eftermiddagen.

Kommunstyrelsen löpte på bra. Fick i alla fall igenom att man ska göra en utvärdering av deltagandet i fastighetsmässan i Cannes. Det är viktigt att man inte bara kör på i samma gamla hjulspår. Syftet med varför man gör olika saker för skattepengar måste vara tydligt.

Blev upphämtad vid stadshuset vid 18.30 tiden.

Imorgon är det planeringsdag med barn och utbildningsförvaltningen och på seneftermiddagen/kvällen är det kommunfullmäktigesammanträde.

Kommentarer