Sm i ppt presentationer

Så skulle man kunna beskriva den här veckan. Denna vecka har vi budgetdialog och då blir det många power point slides. Jag har inte räknat hur många bilder jag och mina kollegor får ta del av men detblir säkert runt 200 st. Jag kan avslöja redan nu att jag inte kommer ihåg alla i huvudet. Det kan man knappast förvänta sig heller. Som tur är får vi dem på papper också.

2016 blir ett bekymmersamt år för kommunen. Det är många tuffa beslu som krävs för att fortsätta ha en kommunal ekonomi i balans. Det är lättare att vara kommunpolitiker i ekonomiskt goda tider. 

Klockan 17 idag är du välkommen till the Circus vid stora torget i Västerås. Då finns jag där och du har möjlighet att ställa de frågor du har om Västeråspolitiken eller om annat.  Välkommen! 


Kommentarer