Regnet det bara öser ner...

Glad för det är alla bönder. De vill ha ett regnigt maj har jag fått lära mig. Själv tycker jag att det borde bli lite mer varmt. Idag var det kallt att cykla till stadshuset. För några veckor sedan frös jag om händerna och gick in till affären där jag brukar köpa handskar och frågade efter det. Hon tittade på mig och skrattade. Du sa hon om en vecka är sommaren här...Hm så känns det inte och mina skinnhanskar är på vift.

Inväntar dagens sista möte då vi ska ha en gruppledarträff i den styrande majoriteten. Dagen har varit fylld av möten.

På lunchen träffade vi Maria som leder projektet med Ungdomsdialog. De ville ha lite bra inputs vad ungdomskonsulenterna ska arbeta med i sommar. Vi har spelat in lite frågor bland annat om det nya badhuset som planeras vid lögarängen. Vårt nuvarande har snart passerat bästföredatum och det blir kostsamt att renovera. Det är värdefullt att få in ungdomarnas syn på vad som är ett bra badhus.

Det gick oväntat lätt att komma överens om budgeten. Vi är inte helt färdiga men vi var dirket överens om vilken inriktning som vi vill ha. Det kommer vi att presentera den 25:e maj.

Imorgon har vi vårfest med partiet. Tyvärr är det få anmälda men det kommer ändå bli trevligt. Det beror säkert på att det är så många som springer vårruset :-). Vi skall dela ut Kristdemokraternas vitsippspris.

Nu hoppas jag att det blir ett kort möte med de andra gruppledarna för jag vill gärna komma hem tidigt.



Kommentarer