Gnäll

Brukar inte vanligtvis vara den som ägnar mig åt gnäll men detta inlägg blir ett undantag. 
Såhär ser 2 av de 3 söndriga påsarna ut efter en handling på Ica maxi. Jag har handlat där i många år men nu är kvalitén på påsarna urusel. Jag vet inte om de bytt leverantör eller tillverkare? 
Ikväll missade jag att ta med mina flergångspåsar som dessutom är miljövänliga. 
Ni förstår säkert hur kul det är när man lyfter påsen ur bilen och några sekunder senare ligger alla varor på garagegolvet. 

Snälla Ica handlare se till att ni har papperspåsar som håller. Ni har ju mage att ta betalt för detta. Det stör jag mig på. Jag kan betala några kronor för en påse som håller men för detta skräp? 

Ja jag vet att det är ett i-landsproblem. Men ett vardagligt sådant. 

Nu har jag gnällt färdigt och ska krama kudden en stund innan det är dags för veckans kommande utmaningar. 

Kommentarer