Att brinna för det man gör

Jag älskar det jag gör just nu. Tycker att det är roligt och inspirerande att få ha den roll jag har. Är tacksam för det förtroende som jag har fått. 
Den här dagen har varit full av möten och av utmaningar. Började redan klockan 8 med ordförandeberedning. Det är riktigt tufft att börja den tiden när man är en stor familj och det är mycket logistik på morgonen. 
Förmiddagen tillbringades på arbetsmiljöutbildning. Arbetsmiljöfrågor är viktiga och något som jag brinner för. Vi pratade om arbetslivsinriktad rehabilitering och om sjukskrivningar. Sjukskrivningar kostar mycket pengar. Bara i den kommunala förskoleverksamheten kostar det 10 miljoner 2015. I det är inte vikariekostnad och produktionsbortfall inräknat. 

Efter lunchen fortsatte dagen med möte med ett föräldrapar och sedan två korta radio intervjuer. Den ena handlade om betongsuggor och den andra om flygplatsen. 

Dagen fortsatte sedan med ett lokalplaneringsmöte. Vi planerar en kraftig utbyggnad av förskolan i Västerås så det var mycket en lägesuppdatering i olika projekt. 

Vid 18 tiden träffade förskolenämnden förskolecheferna inom den kommunala verksamheten för ett dialogmöte. 
Kvällen avslutades sedan med nätverksminglande hos handelskammaren. 

Tack alla inblandade för en bra givande dag. 

Kommentarer