En helt vanlig måndag

Min pt på gymmet säger att man får ha en dag i veckan där man firar och inte bara tänker på att äta rätt. Det blev idag. En helt vanlig måndag på semestern. 
Jag hade som ambition att börja bra så frukosten bestod av turkisk youghurt, lite frön och färska blåbär. Jag brukar lyxa till det genom att ta ett plastglas på fot istälket för en vanlig skål, då ser det riktigt elegant ut också. 
Vädret har varit riktigt midsommarväder. Har växlat från regn till sol och sen lite åska på det. Skulle göra klart den sista målningen i köket men någon hade åkt till stan och tagit med sig nyckeln till förrådet där penslarna finns. Svårt att måla utan penslar så Det blev lite bakning av frökex istället. 

Gjorde en mysmiddag bara sådär såhär en måndagskväll. Men varför inte njuta av att en ny vecka har startat? Grillade löcbiff, ungsstekt potatis och morötter plus coleslaw. 
Toppade med en kokosmarängrulltårta fylld med blåbärssoyagrädde. Kan också rekommenderas. Har dessvärre inga bilder vilket jag ju borde tänkt på..

Radion ringde och berättade att det är årets slappaste dag idag. Rekordmånga har semester just idag. I kommunens växel hade de fått besked att alla kommunalråd utom ett jobbar. Men jag vet ju att det är tvärtom. Fast som kommunalråd så har man ju inte semester på samma sätt som när man är anställd. 

Jag ska för övrigt inte skriva vad jag tycker om en av dagens ledare i vlt. Det passar sig inte i tryckt text. 

Kommentarer