Grym träningsvecka

Lovade att återkomma med träningsupplägget jag har. Den här veckan har jag fått en grym start på träningen vilket jag är glad över. 
3/7 löpning 2 km, styrketräning enligt schema 
Crunches, armhävningar, dips, knäböj, utfallssteg, omvända crunches, planka med raka armar, rygglyft är några av de övningar som står på schemat. Alla görs med 12-15 repititioner och minst 3 set. 
4/7 löpning med hunden 5 km, styrketräning med kettlebel
5/7 löpning med hunden 5 km, ben och rumpövningar
6/7 löpning med hunden 5 km styrketräning fokus armar och bålstabilitet
7/7 promenad 3 km vilodag pga halsont
8/7 promenad 5km, vilodag pga halsont
9/7 promenad 4 km 
10/7 löpning 5 km, styrketräning enligt schemat. 

Utöver det så hoppar jag studsmatta varje dag med lilltjejen plus en längre hundpromenad på kvälken. Stadsmatta är bra träning för benen. 
Kommande vecka står kosten i fokus. Ska jobba på att bli av med sockersuget. Inte helt enkelt men nödvändigt. 

Jag köpte en klänning i början på sommaren som jag gärna vill ha. Dock var den en storlek för liten så nu är målet att komma i den i augusti. 

Kommentarer